sobota, 19 stycznia 2013

Geograf kartograf

Różne rozkminy z dzisiejszego poranka skłoniły mnie do refleksji. Uwielbiam przechwalać się, że znam wszystkie (no, prawie) stolice świata. Nieskromnie, ostatnio pokonałam nawet geografa. Jest tylko jeden osobnik, który jest lepszy ode mnie, ale niedługo go wyzwę! Ogarniam państwa świata, a zwłaszcza Europy. Nie stanowi to dla mnie żadnego problemu... Pojawiła się myśl: czy na pewno? Leżąc sobie z wzrokiem utkwionym w sufit postanowiłam się zabrać za narysowanie mapy politycznej Europy z uwzględnieniem stolic. Oto efekt:

Europa według Biny!
[powiększcie sobie]

Wszystko na czysto, żadnego podglądania ani weryfikacji. Wrzucam efekt pracy ze swoją pamięcią i... wyobraźnią, nie zdając sobie jeszcze sprawy, ile kryje się tu nieścisłości. Nie wiem, czy jestem zadowolona. Lokalizacja większości stolic jest dla mnie zagadką, a granic państw bałkańskich za nic nie dałam rady wyznaczyć. To pierwsze spostrzeżenia.

Uwaga, otwieram mapę polityczną i po raz pierwszy sprawdzam, jak bardzo źle mi poszło!

O, mamo.



Wnioski:

1. Biedna Islandia. Trochę ją odesłałam w kosmos.
2. Pomyliłam Luksemburg z Liechtensteinem. :genius:
3. To miło z mojej strony, że z Polski uczyniłam taki wielki kraj (o intrygującym kształcie).
4. Pofantazjowałam z kształtem Rosji, państw bałtyckich i skandynawskich i odcięłam Finlandię od Norwegii...
5. Sardynia. Lol.
6. Fajne ścięłam Francję. Zastanawiałam się, jak ona w ogóle wygląda i stwierdziłam, że nie wiem. Na pewno nie tak.
7. Belgowie powinni być wdzięczni, dwukrotnie powiększyłam ich kraj.
8. Lokalizacja Obwodu Kaliningradzkiego - mistrz.
9. Ooo, Morze Czarne. Zapomniałam.
10. SPORA Malta...
11. Elegancko zmniejszyłam UK.

Dobra, nie jest tak źle. Z granicami poszło w miarę dobrze, 100lice na 100 pro. Najciekawiej jest na Bałkanach... Hmm. Czy Wam też się zdaje, że ta część kontynentu... nie istnieje? Jest okryta oparami tajemnicy. Mołdawia? Macedonia? Albania? Nie ogarniam. Nie mam pojęcia, jak brzmią języki, które tam obowiązują, jak wyglądają ludzie, architektura... Cokolwiek. A może tych państw naprawdę nie ma? Jest taka zabawna anegdotka o Albanii: znasz kogokolwiek z Albanii? znasz kogokolwiek, kto zna kogokolwiek z Albanii? byłeś kiedyś w Albanii? słyszałeś kiedyś jakieś wiadomości z Albanii? znasz film? piosenkę? sławną osobę? i ta lista ciągnęła się w nieskończoność. Niestety łamię pierwszy punkt, poznałam kiedyś niejakiego Alberta z Albanii, ale prawda jest taka, że ten kraj w mojej głowie się jakoś zatarł... Jedyne, co mi się z nim kojarzy to to, że Voldemort się tam ukrywał po tym, jak tarcza z miłości osłoniła jednoroczne dziecko przed jego mocą.

Interesujecie się geografią pod takim kątem?


***

Miałam już skończyć z Liebsterem, ale Patrycja zadała tak nietuzinkowe pytania, że nie mogłam sobie odmówić. Jazda!

1. Możesz wybrać sobie jedną nadnaturalną moc, będzie to... i dlaczego?
Teleportacja, bo ułatwiłaby mi życie między Paryżem i Warszawą i pozwoliłaby na darmowe podróże! [rozmarzyłam się już]
2. Wehikuł czasu przeniesie Cię do...
...komunistycznej Polski. Chciałabym to zobaczyć, serio.
3. Kraj, w którym chciałbyś się urodzić? Jakie cechy kulturowe miałyby kluczowe znaczenie?
Po roku doświadczenia stwierdzam, że mogłaby to być Francja - otwartość ludzi sprawiłaby pewnie, że nie byłabym tak zahukana, gdy miałam 15 lat. Nie miałabym też nic przeciwko urodzeniu się w Anglii lub Stanach, choć nie chciałabym mieć angielskiego za język ojczysty. Z Amerykanów się śmiejemy, ciekawe, czy gdybym tam żyła, to też bym była gruba i tępa.
4. Nigdy w sobie nie zmienię...
Podejścia do życia! Nie chcę stać się jedną z dziewczyn, które narzekają na swoją mamę, a potem stają się dokładnie takie same (albo jeszcze gorsze).
5. Która epoka pod względem rozkwitu kultury (muzyki, sztuki, filmu) jest Ci najbliższa i dlaczego akurat ta?
Pewnie zabrzmi to płytko, ale lata '90. Barok, starożytność czy renesans mogę sobie podziwiać w książkach i na obrazach, ale w sercu mam Laboratorium Dextera, Forresta Gumpa i Still D.R.E.
6. Jak wygląda Twój utopijny świat?
Nie ma w nim poważnych życiowych dylematów, może oprócz wyboru miejsca na wakacje... Nie ma zawiści i biurokracji.
7.Którym bogiem z mitologii greckiej lub skandynawskiej chciałabyś być (bez względu na płeć). Jakie atrybuty miałyby dla Ciebie znaczenie?
Chciałabym być Zeusem, bo był najważniejszy i mógł pierdzielnąć piorunem w ziemię. Jak już gdybać, to porządnie.
8. Z którym bohaterem filmowym/książkowym się utożsamiasz? Co Cię z nim łączy?
Z Johnem Coffeyem z Zielonej Mili. Też jestem wielkim czarnoskórym gościem, który leczy rękami, a jest skazany na śmierć za gwałt, którego nie popełnił.
9. Zdecydowałabyś się na samotną podróż autostopem, wiedząc o tym, że kierowca nie jest seryjnym mordercą ani gwałcicielem nie chce również kopulować z Twoimi zwłokami) Pierwsze miejsce na mapie wycieczki?
Lotnisko Modlin. xD Dobra, ta historia jest skończona. Chętnie pojechałabym do Hiszpanii, bo z Paryża mam blisko. A najchętniej do Los Angeles (o tak!), ale najpierw bym musiała przepłynąć ocean wpław.
10. Który film z Twojej osobistej filmoteki powinien zostać doceniony przez Academy Awards a nie został?
Wszystkie filmiki autorstwa mojej siostry jak siedzę w kuchni, jem obiad, słucham radia, piję sok, robię pranie... Byłby wspaniały film obyczajowy. A tak na serio to Harry'emu by się należał choć jeden Oskar. Nie mam dziś nastroju do głębokich refleksji.
11. Twoja autobiografia zaczynałaby się słowami... 
Dzień dobry, przepraszam za spóźnienie.

***

Idę za ciosem, kolejny Liebster, mam nadzieję, że last one. Nominowała mnie underdog.


1. Czy lubisz bajki?
Uwielbiam! Szeroko rozumiane, zarówno te oldschoolowe Christiana Andersena, jak i telewizyjne kreskówki, z lat '90 oczywiście.
2. Masz ulubioną książkę? Jeśli tak, jaką i dlaczego?
Chyba będzie to "Zielona mila", uwielbiam narrację Kinga i charakterystyczne zaburzenia chronologii. Historia chwyta za serce i gardło, mnie powaliła, razem z filmem.
3. Czy jesteś typem "fangirl"?
Nie. Kiedyś szalałam za Ashem Ketchumem, ale to się nie liczy.
4. Ulubiony serial/seriale?
Jak już powszechnie wiadomo, nie oglądam seriali.
5. Jakie są Twoje ulubione zespoły?
Prawdopodobnie Pink Floyd, może Guns 'n' Roses.
6. Lubisz jeździć pociągami?
Lubię, pod warunkiem, że nie jadę akurat do pracy albo do Modlina.
7. Ulubiony film i dlaczego właśnie on?
Chyba "Bękarty wojny", podobało mi się alternatywne zakończenie II wojny światowej, specyficzny humor Tarantino i Brad Pitt.
8. Z czym Ci się kojarzę?
xD z interesującą, lekko zamkniętą w sobie osóbką. Z Królową Seriali.
9. Jaki jest tytuł i wykonawca piosenki której właśnie słuchasz?
Afroman - Colt 45. Często ściemniam w takich pytaniach, ale tym razem to prawda...
10. Czy myślisz czasem o starości? Jeśli tak, jak myślisz, że będzie wyglądała?
Myślę, że będę rozsypanymi prochami, ja chyba nie dotrwam do starości. Nie chcę.
11. Lubisz gotować? Jeśli tak, co najbardziej?
Uwielbiam jeść, nie umiem (nie lubię) gotować. Moimi popisowymi daniami są jajecznica i tosty.

92 komentarze:

  1. Biedna Finlandia xd.
    Lubię Liebster award.

    OdpowiedzUsuń
  2. jesteś mistrzem, ja nie lubię geografii ;c

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uwielbiam geografię :) Może nie znam wszystkich stolic, ale od zawsze lubiłam ten przedmiot i zamierzam dostać się na drugi kierunek - geografię ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Malta tylko minimalnie większa;D

    Skandynawia (Twoja) przypomina mi rękę, jakby chciała zagarnąć resztę Europy :D

    dobrze że nie zapomniałaś o Grenlandii, pewnie Eskimosi będą wdzięczni :p

    OdpowiedzUsuń
  5. są takie gry ja joemonsterze,gdzie trzeba wskazywać różne miasta w państwach Europy i nie tylko, i kurde,jestem z tego totalną nogą, mój chłopak zawsze się ze mnie śmieje bo nie wiem najprostszych rzeczy:< a co do albanii- masz rację, chociaż w te wakacje jechałam autokarem z wycieczka do Albanii, wtedy chyba pierwszy raz o tym coś usłyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę mieć porządek na pulpicie, bo jeśli go nie mam to strasznie mi z tym źle i nic znaleźć nie mogę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja znam osobę z Albanii :P

    Wczoraj wieczorem zaczęłam oglądać "Bękarty wojny" i jeszcze 30 min filmu mi zostało. Ale podoba mi się ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam w Mołdawii w wakacje w sensie latem ubiegłego roku. Dużo pól w sumie to pola, pola, pola... można spróbować dogadać się po angielsku chociaż to w Rumunii nie ma z tym problemu. Winnice!!! I to jakie!!! Można w ich korytarze spokojnie wjechać VW Transporterem.
    Jak nie wierzysz...;)
    http://pentelaa.blogspot.com/2012/07/moldova.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Everlasting ten fluid.
    Ja tam zawsze na geografii byłam chora. Nienawidziłam tego przedmiotu. No, może bardziej nauczycieli który mnie tego uczyli. Aż tak dobrze jak Ty, mapy Europy nie znam, ale mniej więcej wiem gdzie czego szukać ;)
    Mówisz że kojarzę Ci się z Królową Seriali? Całkiem miło ;p Ale fakt. Seriali za wiele ogladam. Muszę chyba to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  10. twój post mnie zaciekawił i wpisałam sobie w google informacje dotyczące albanii i jeszcze bardziej utwierdziłam się w tym z czym sie ona kojarzy- z brudem. Nie wiem czemu,ale dziwny to dla mnie kraj, a nie jestem raczej pesymistycznie nastawiona do żadnego:D

    OdpowiedzUsuń
  11. No jednym z moich celi życiowych jest zwiedzenie wszystkich stolic świat, więc pracuję nad tym ;P

    Na razie tak tylko gdybam ale u mnie od gdybania do działania cienka granica. Bo jakbym miała nocleg na pewno na weekend do Paryża bym przyjechała pozwiedzać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z geografii niestety nie popiszę się tak ogromną wiedzą. Owszem, kraje kojarzę, ale z wieloma stolicami miałabym problem. Zapominam. I prawda - Albania jest dla mnie zupełnym znakiem zapytania. Otóż kojarzy mi się tylko z tym, że mój nauczyciel w gimnazjum chciał, abym omówiła ten kraj na następnej lekcji, ale zaprotestowałam, zmieniłam na Portugalię. :D

    No, Johnie Coffey, jak zwykle uśmiałam się przy Twoich odpowiedziach. Twoje notki, sarkazm i poczucie humoru są wspaniałe. Wspominasz Johna, a i ja dzisiaj wspominam "Zieloną Milę" u siebie.

    Tak, Harry'emu należy się Oskar. Filmom Twojej siostry na pewno również. Nie widziałam, ale w ciemno mogę poręczyć. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Haha no genialnie, msuze przyznac :D lubilam mapki z Geografii ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Twoja mapa jet genialna. Ja bym nie był w stanie w połowie, ani nawet w 0,001% namalować tyle krajów i stolic co Ty. Moja mapa by składała się pustej kartki z Warszawą na środku, i może gdzieś wyżej Trójmiasto xD . A tak serio winszuję tak dobrej znajomości geografii.
    Pzdr :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bałkany - uwielbiam! <3
    "Nie mam pojęcia, jak brzmią języki, które tam obowiązują" - a ja uczę się chorwackiego. Z bardzo marnym skutkiem, ale jednak. ;)
    Co do Albanii, to interesowałam się kiedyś jej powojenną historią. A albański uwielbiam, jest trudny, ale wymowę da się ogarnąć. Chociaż na naukę na pewno się nie porwę. ;)
    Nie mam też nic przeciwko albańskiej muzyce. Jak i w ogóle bałkańskiej.
    Mapka świetna, w życiu bym tego nie narysowała!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki!!!:) Ja się ciągle czułam jak mysi embrion bez kresek i tego całego anturażu??? na twarzy;);)

    OdpowiedzUsuń
  17. Na pasku po lewej stronie na moim pulpicie są odnośniki do najważniejszych folderów, to mi w zupełności wystarcza.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie wróciłam do McD ! byłam w sklepie i kupiłam słodkie chwile razy milion (5), chipsy i takie tam. a po dzisiejszym obiedzie stwierdzam, że do 1.03 nie zjem pizzy, tak się nawpieprzałam, że mi się cofa, ble! -.-
    bo podobne zdjęcie już było na be-neutral, ehehehe : D

    ale z Ciebie gejograf :D ja znam ledwo stolice Europy, ahaha. ale mój ojciec w teleturnieju stwierdził, że Białoruś leży nad Bałtykiem. lol?!

    OdpowiedzUsuń
  19. hahahaha, fajnie Ci to wyszło! ja mam problem z polskimi miastami, kompletnie nie mam pojęcia gdzie leżą, kojarzę tylko te najbardziej znane :D

    OdpowiedzUsuń
  20. a co do bramki Siódmiaka... tego nie zapomnę do końca życia! :D

    OdpowiedzUsuń
  21. http://www.youtube.com/watch?v=avIqTrX2eac

    OdpowiedzUsuń
  22. pamiętam! Ja też miałam taką metodę edukacyjną :D kserowałam mapki i wpisywała, albo właśnie robiłam własne rysunki, które niekoniecznie przypomniały rzeczywistość :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja uwielbiam mapy, pamiętam jak trzeba było znajomym robić, bo nikt tego nie ogarniał :D Ja lubię się bawić z P. pod względem historycznym i szukać błędów w filmach albo książkach, których jest mnóstwo!
    W ogóle szacun za to, że chciało Ci się odpowiadać na pytania!

    OdpowiedzUsuń
  24. -Co do komentarza u mnie: JEZU!? Na serio? Jak można zmienić nazwę HOGWARTU? Jestem w wielkim szoku, ale dzięki za informacje-

    Z tą Twoją mapą nie jest źle! Na pewno nie narysowałabym takiej dokładnej, szczczególnie nie ogarnełabym południowego wschodu Europy np. Bośnia, Serbia itp :> Gdy miałam 5/6 lat znałam wszystkie stolice europy, bo miałam podkładkę z biedronki z właśnie mapą europy.

    Uwierz mi, nie chciałabyś się wychować w Anglii . Z moich codziennych obserwacji, w szkole, mieście itd dzieci są grube, brzydkie, rozpuszczone, siedzą długimi godzinami w domu i nie wyobrażają sobie wyjścia z domu.

    Ooj, rozpisałam się. + Gdzie mieszkasz we Francji? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Zazwyczaj wybieram w ciemno, akurat większość mi pasuje, ale niektóre kompletnie mi nie odpowiadają. Chętnie wybieram też perfumy po flakonikach, dobrze, że w AVONie buteleczki są zwykłe, nie jakieś wymyślne. :P

    OdpowiedzUsuń
  26. podziwiam cię. ja jestem totalnie tępa z geo :D

    OdpowiedzUsuń
  27. U mnie też zostałaś nominowana na Liebster Blog. :P
    Nie musisz już na moje pytania odpowiadać. ;p

    OdpowiedzUsuń
  28. U mnie jest z geografią na tyle ciężko, że nawet z określeniem dość dużych miast w Polsce mam problemy! :D

    OdpowiedzUsuń
  29. jestem dopiero tu któryś raz, ale po prostu skradłaś me serce tą mapą Europy haha ! genius ! :D śmiałam się do rozpuku czytając wnioski :D

    ja mam maturę za 4 miesiące z GEOGRAFII ROZSZERZONEJ a ja ledwo co znam mapę hahaha :D ale próbną zdałam na 56% ^^ czyli na swój sposób jestem inteligentna (ha jak sobie słodzę^^) :D

    zdałoby się pouczyć już coś ^^

    OdpowiedzUsuń
  30. ja nie cierpię geografii :P i nie znam wszystkich stolic, wiec szacun dla Ciebie :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Szczerze? Skandynawia trochę chujowo Ci wyszła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak na serio, to jestem dumna z Ciebie, kolejny raz zadziwiłaś mnie. Ja nie mam takiej wiedzy:P hahah to o Albanii, no fakt ja nie znam, wiec chyba to plotka, ze istnieje w ogóle takie państwo:D Tą Rosję trochę wkopałaś :D

      Usuń
    2. nie przejmuj się ciocia Panna Karina jak tam wparuje, to łomot im sprawi:D
      P.s. Ale ja serio widzę podobieństwo Skandynawii do tego tam w.w. :D

      Usuń
  32. mnie tam bardzo podoba się Twoja wersja mapy Europy! xd chociaż Islandia stała się niemalże częścią bieguna płn. ale co tam!
    nie narysowałabym nawet tyle, w ogóle, nie ogarniam większości stolic. jestem uber ograniczona, aj noł :C

    OdpowiedzUsuń
  33. może być kefik, jakiś kubełek z mnóstwem pikantnych nóżek i będę w raju ♥ i cola z dolewką!

    OdpowiedzUsuń
  34. Chciałabym pobyć w każdym kraju 1 tydzień, bo tak naprawdę znam je tylko z opowiadań, książek, filmów itp. No czasami smakuje je w postaci wina (o najlepsze na świecie to mołdawskie)owoców czy sera:) Mapka wyszła czadowo. Aż jestem ciekawa swojej:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Świetny blog :))
    Ciekawy post ;] Podoba mi się !!!
    Życzę miłego weekendu.

    Zapraszam również do mnie :)
    I na moją stronę https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856
    Za polubienie byłabym ogromnie wdzięczna !

    OdpowiedzUsuń
  36. nie mam głowy do geografii. Ale sadze, ze taka wiedza jest bardzo przydatna.
    Tez muszę się zabawić w tego Libster Award .

    OdpowiedzUsuń
  37. Marudzisz, ja znam nazwy stolic tylko paru krajów XD no i Mapa jest ładna bardzo, urocza, tam kij z pomyłkami XD
    Sin.
    (www.Sinka-Nah.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  38. Wstyd się przyznać, ale gdybym miała narysować mapę... nie wiem, co bym narysowała. Na pewno nie mapę. Na pewno nie poprawną, a nawet nie wymieniłabym stolic. I tutaj śmieszność - trzy lata chodziłam na kurs turystyki .

    UWIELBIAM Laboratorium Dextera. I Scooby Doo... ale Chojrak bije na głowę wszystkie bajki ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Nie, to żart? Z głowy malujesz plan europy i masz zgryz, że coś nie tego? No proszę Cię...;-)
    Dla mnie bomba;-)

    OdpowiedzUsuń
  40. hahahha mnie tam Twoja mapa się podobuje :D:D:D jest genialna <3
    i jeszcze z głowy ja namalowałaś - szacun!

    OdpowiedzUsuń
  41. hmmm... wcale nie jest źle ;) wychodzi na to, że Albania to dziki kraj, ale (UWAGA) miałam okazję kiedyś oglądnąć jakiś ALBAŃSKI film ;d ale niewiele pamiętam z niego
    haha... właściwie mapa to jedna z dwóch rzeczy, które interesują mnie w geografii ;d drugą są jak te kraje wyglądają ;)
    Bina myślałam, że słuchasz rapu głównie, dlaczego? ale Pink Floyd ;) też lubię

    OdpowiedzUsuń
  42. Nie jest najgorzej, serio :D Trochę Ci się Grecja przesunęła, ale co tam haha :D Pozdrawiam i zapraszam do siebie na recenzję filmu "Pokusa" ;D

    OdpowiedzUsuń
  43. Najbardziej podobają mi się Włochy i ten bucik, wyszedł Ci świetnie xd ;p
    Brr, ja będę musiała zdawać maturę z geografii, bo najbardziej mi się przyda, a nie że lubię.. Chociaż dobrze wiedzieć gdzie co leży itd. xd

    OdpowiedzUsuń
  44. hahahha finlandia, norewgia i szwecja wyglądają jak karny :) haha powiem szczerze, że bardzo dobry pomysł na posta! bardzo mi się podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  45. nie lubiłam geografii, nauka rzek, gór, państw itd. doprowadzała mnie do szału. Zatem dobrze wiem, że Warszawa to stolica Polski:D A reszta? różnie bywa:D Ja gotować też nie lubię:D

    OdpowiedzUsuń
  46. Nie lubię geografii, historii i wszystkiego co humanistyczne. Dlatego podziwiam tych, którym zostało w głowie dużo z tych przedmiotów. Wow. :)

    OdpowiedzUsuń
  47. dobrze, że się na coś przydałam ;d

    a lata 90 to zdecydowanie jest TO! cieszę się, że dorastałam w tych czasach ;d

    OdpowiedzUsuń
  48. Hej Bino.
    Jak Geografię bardzo lubiłem i chciałem iśc studiować Geografię. Ale nie poszedłem. Teraz bardzo się granice pozmieniały!
    Trudno to wszytko ogarnąć. Na monitorze w metrem często są pytania JAKIE MIASTO JEST STOLICA DANEGO PAŃSTWA.
    I są trzy miasta do wyboru. Więc w metrze się można trochę podszkolić.
    A siostra mieszka w Florencji od 1981 roku. Stolica Toskanii, piękne miejsce. Dałem nowy wpis. Trochę historyczny.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  49. u mnie z geografią jest - hahaha szkoda pisać ;)

    OdpowiedzUsuń
  50. Oczywiscie ! Milo jest jak ktos te pierdoly czyta, tak ? XD

    OdpowiedzUsuń
  51. Już jestem całkiem zdrowa. ;)) 'Awkward' to naprawdę świetny serial i czekam już na 3 sezon. :D
    Mnie również z Voldemortem kojarzy się ta cała Albania, choć chyba na chatroulette kiedyś wylosowało nam (jak z koleżankami siedziałyśmy) kogoś stamtąd.

    OdpowiedzUsuń
  52. Bina! Twoja mapka nie jest taka zła :*

    a Malta to rzeczywiście powinna Ci dziękować :D

    OdpowiedzUsuń
  53. Jesteś bardzo ogarniętą dziewczyną. Ja z gerą zawsze na bakier. Gdyby był taki przedmiot jak RAP to pewnie miałabym swiadectwo z paskiem.

    Polecam spoko kolesi, nie amerykanie, angole w dodatku biali ale co potrafią...
    http://www.youtube.com/watch?v=tA16i47I1HM&list=FLHEMw36fJtvVWoLnBOmpXtw&index=4

    OdpowiedzUsuń
  54. A ja uważam, że bardzo dobrze ♥

    OdpowiedzUsuń
  55. na szczęście to już wiedziałam! bo bym Cię shakowała:D na 9gagu trafiłam, w sumie ma to sens ale...:(((

    OdpowiedzUsuń
  56. nie no, nie wierzę, widziałaś?! JESTEM Z CIEBIE TAKA DUMNAAAAAA! :D

    OdpowiedzUsuń
  57. Nie jest tak źle, chociaż obw. kaliningradzki Ci zszedł ^^

    A co do Bałkan, to chyba najlepiej się tam wybrać. Jak jest się w jakimś miejscu, od razu się wszystko zapamiętuje. To są fajne tereny. Urokliwe i tanie a ludzie tam są niesamowicie przyjaźni. Języki? Serbski, macedoński i słoweński są podobne do polskiego, więc można nawet nie schodzić na obcą mowę, tylko porozumiewać się w swojej.

    OdpowiedzUsuń
  58. I tak Ci ładnie poszło, chociaż fakt faktem trochę pokrzywdziłaś Europę. :P

    A pytania rzeczywiście są nietuzinkowe.

    OdpowiedzUsuń
  59. hahah MISTRZOSTWO! i znalazłam kogoś kto ma bzika takiego samego na punkcie 'map' stolic, państwa jak ja:D extra!!!;D uwielbiam toooo!
    poza tym dziś miałam nawet egzamin z takich różnych zaznaczeń gór, stolic, krajów i takich innych, no przeznaczenie;)
    Stolice też znam;D


    Brunei Darrusallam?
    Bandar Seri Begawan:)


    *co do słoichka chwil warto, warto, fajna sprawa - musisz postawić w widocznym miejscu i mieć pod ręką gotowe :)

    *co do makeupu - w sesjach zazwyczaj jest na mocno, chyba że jest inny zamysł. po prostu to inaczej wygląda na zdjęciach.
    szczerze żadne z tych co wrzuciłam wybitnie mi sie jakoś nie podoba, ale mam jedno takie, co nawet 111 lajków zebrało na fejsie;DD
    ale mi też się podoba, więc wrzucę niebawem dla blogowej oceny;)

    OdpowiedzUsuń
  60. może jak juz wygramy te bańki w totka to zostaniesz słynnym kartogeafem i będziesz malowała mapy w stylu picasso ale pod szyldem raka maka fą! :D
    ja to mam łeb do interesów co? :D

    OdpowiedzUsuń
  61. Dzień Dobry
    http://www.youtube.com/watch?v=Si186d57Ra4

    OdpowiedzUsuń
  62. Hahaha, ale za to mam wiele wad, które wynagradzają moje wszelkie talenty ;p

    Dla mnie Rumunia, Albania, Macedonia itp. to jeden wielki chaos, nawet jak w podstawówce uczyłam się stolic, to tych krajów za Chiny (hehe) nie mogłam zapamiętać.
    Na studiach raz mieliśmy chłopaka z Rumuni (na erazmusie) - nikt nie wiedział gdzie umiejscowić jego ojczyznę na mapie :D (oboże, nie powinnam się z tego tak cieszyć)

    OdpowiedzUsuń
  63. Hehe, podejrzewam, że i tak nic nie przebije Amerykanów z ich niewiedzą ;)

    OdpowiedzUsuń
  64. No podobno tylko sprawiam wrażenie takiej spokojnej xD

    OdpowiedzUsuń
  65. aa, aż szkoda gadać, chyba mam jakieś załamanie ^^

    OdpowiedzUsuń
  66. no trochę Ci z kształtem Polski nie wyszło.:D

    OdpowiedzUsuń
  67. Bino!
    W Iralndii gdzie mieszkałem i pracowałem też wszystko stało otworem. To było rok 2007.
    A mieszkaliśmy w nowiutkim domu z nowym sprzętem technicznym. Nie potrafiliśmy ustawić komputera do ogrzewania to boss kaszal nam jechać do pracy zostawić klucz w zamku i powiedział, że pod naszą nieobecność fachowiec nam ustawi komputerowe sterowanie ogrzewaniem. ZWYKŁY KLUCZ YALOWSKI.
    Dziadek był myśliwym to zawsze miał psy myśliwskie. Najfajniejszy był Han. Wyżeł.
    Pozdrawiam przed wylotem z domu.

    Swoją droga masz talent plastyczny. Patrząc na mapy. Może jakieś mapy renesansowe byś podrobiła???

    OdpowiedzUsuń
  68. Też bym wolała z czegoś innego ale nic więcej mi się nie przyda, niby mam same 4 z geografii ( a u tego gościa to wyczyn bo robi testy z podręcznika w większości ) ale za bardzo to mnie nie interesuje... ;)

    OdpowiedzUsuń
  69. Źle Ci poszło?! Kurcze, dziewczyno, ja bym narysowała dwie kreski i napisała stolicę Polski, Niemiec i Rosji :D Ale z geografii nigdy orłem nie byłam :D
    Mnie Albania kojarzy się jedynie z porywaczami z 'Uprowadzonej' ;) Ale ten kraj chyba naprawdę nie istnieje :D
    Uwielbiam Toje komentarze dotyczące państw <3

    OdpowiedzUsuń
  70. Gadasz, że źle Ci poszło. :D Ja ze stolic jestem totalna noga. ^^ A rozmieszczanie ? Jeszcze gorzej. :P

    OdpowiedzUsuń
  71. i tak podziwiam. dla mnie nie do napisania bez ściągi w telefonie był sprawdzian z województw i ich stolic ;)

    OdpowiedzUsuń
  72. dobra, dzięki./.. w takim razie nie bede marnowac 6h na czytanie tej ksiazki, przeczytam inna ;p wlasnie dzisiaj wypozyczylam, mam nadzieje, ze w tym tygodniu zaczne ja czytać ;p

    ja w ogole nie lubie geografii, nigdy jej nie lubiłam i nie byłam z niej dobra i zcasem wstyd sie przyznac, ze nie potrafie takich prostych rzeczy... ;p

    lubisz pf, to piąteczka :D

    o! teleportacja tez mi sie bardzo podoba, mozna tak sporo zaoszcedzic na dojazdach :D

    OdpowiedzUsuń
  73. phi wcale w to nie wątpię :D podbijemy i Paryż i Gdańsk i Polskę i Francję i cały świat głosząc hasło raka maka fą! będziemy fejm & ricz :D

    OdpowiedzUsuń
  74. nie, w ogóle mnie to nie dziwi! ;d ej, ale Władcę Pierścieni oglądałaś, prawda?
    OKEJ! ej, srsly, przy okazji zapewne poznałabyś Adriana, bo on nie przegapi możliwości obejrzenia tego filmu po tym, jak mu zrelacjonowałam książkę.
    i tak, edytowałam tekst własnie w momencie, kiedy płodziłaś komentarze xd

    OdpowiedzUsuń
  75. Nigdy nie byłam zbyt dobra z geografi o wiele bardziej wolę historie;) Co do Albanii to tez kojazy mi sie jedynie z Voldemortem ;D Nigdy nic więcej o niej nie słyszałam;p mapa wyszła Ci naprawdę dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  76. Aż tak nigdy nie interesowałam się geografią, aczkolwiek stolic uczyłam się od najmłodszych lat. Nie ogarniam wszystkich stolic i krajów, ale tak mniej - wiecej się orientuje i denerwuje się, gdy rzucam jakimś krajem przy rozmowie z kimś, a ów ktoś nie ma pojęcia w której części Europy szukać go.
    Uważam, że z mapą poszło Ci dobrze, większośc z nas czegoś takiego w ogole nie narysowałaby:D
    Faktycznie, Bałkany są owiane tajemnicą. Kojarzymy z nimi jedynie wojny domowe. Myślę, ze to przez te świeżo ,,zgasłe'' walki tak jest, że jakoś je omijamy. Wciąż nie wiemy co nas tam może spotkać:)

    OdpowiedzUsuń
  77. Na zdjęciu nie jestem ja, to moja kolezanka:D

    OdpowiedzUsuń
  78. Ja uwielbiam Bałkany. Co prawda mapy bym nie narysowała, ale te tereny to moja miłość od pierwszego wejrzenia. Daleki Wschód to dopiero magia.

    OdpowiedzUsuń
  79. Z tą mapą to wcale nie poszło Ci tak źle.. Ze mną byłoby o wiele gorzej, nie narysowałabym z głowy mapy.:P

    OdpowiedzUsuń
  80. tez interesuje sie geografia.
    po zobaczeniu tej mapy moja pierwsza mysl: "Paryż jest za nisko" : D

    OdpowiedzUsuń
  81. Pamiętam, że trafiłam jakiś czas temu do Ciebie właśnie za sprawą tego wpisu :D Trafiłam tu już po studiach, jako "pani geograf" i stwierdziłam, że i tak bardzo dobrze Ci poszło. Nie każdy by tak dał radę. Nie każdy nawet wie podstawy, a co dopiero samodzielnie przenieść to na rysunek. Śmieszne jest, że na studiach geograficznych nie mieliśmy NIGDY mapy konturowej... Serio. Ani nawet stolic świata. Śmiechu warte :D Już sobie wyobrażam rysowanie Afryki, która u mnie zawsze leżała i nie mogłam jej ogarnąć. Wiem, że chyba Afrykę też rysowałaś z tego co pamiętam.

    OdpowiedzUsuń

pisz co chcesz, ale ZASTANÓW SIĘ DWA RAZY ZANIM POPROSISZ O OBSERWACJĘ BO PRZYJDĘ I CIĘ ZJEM